♡I JUST WANNA SHARE SOMETHING♡

Assalamualaikum & Hi there

Aku tak tahu sebenarnya nak mula dari mana tapi hati ni dah terlalu banyak menyimpan beribu luka yang tiada sesiapa pun tahu kecuali kembar aku. Aku tak kuat untuk simpan sorg-sorg semua benda ni sebab aku perempuan yang lemah dan kadang kala sahaja aku berlagak seperti perempuan yang paling kuat! Ceitttt -.- Aku sebenarnya takda mood nak update blog ni tapi daripada lama dibiarkan baik aku cerita kat sini je. Boleh jadi macam diari aku jugak kan. Hahaha xD ! Sebenarnya nanti Ajik nak baca blog aku ni,tapi aku nak luahkan apa yang aku rasa. Alah,nanti dia fikir lain lah,tu yang tak suka --'

Tapi,biarkanlah. Itu tentang aku,kalau dia nak kisah itu hak dia. Aku sebenarnya bukan kuat nak hadapi hubungan dengan Ajik yang hampir jugak 6 bulan tahun depan. Kadang-kadang aku terlalu banyak fikir,aku terlalu banyak memendam sejak kitaorang tak selalu contact each other. Aku jugak tak sangka yang aku berjaya kekalkan sampai 5 bulan? Serius malam tu aku rasa nak menangis kot sebab aku berjaya kekalkan cinta aku hanya untuk seorang walaupun ada pahit manisnya. Ajik tak kenal aku,aku bukan seorang perempuan yang berjaya kekalkan hubungan selama ni kecuali dengan Saadi je itu pun aku ada gantung kan hubungan dengan dia jugak lepastu sambung. Macam sakai pun ada jugak bila terfikir perangai aku yang tak matang tu -.- . Aku ni jenis yang cepat suka. Itu lah yg aku paling payah sikit nak elak. Tapi bila aku suka,aku tak teringin pun nak kenal cuma setakat cakap "Eh handsome tapi mesti ada terselit Eh,hazieq lagi handsome! Then Ayuni dengar dia terus gelak. Hahaha" . Itu lah aku,mmg pantang tapi kalau Ayuni lg gempak semua org dia usha. Hehehe xD 

Aku sanggup bertahan sampai sekarang kerana aku selalu berdoa "Ya Allah jika benar Muhammad Hazieq Bin Mohd Sarip Yadin adalah jodohku kau dekatkan lah hati dia dengan hatiku Ya Allah supaya dia sentiasa merasa apa yang aku rasa ini Ya Allah" bila selesai solat agar Allah selalu merahmati hubungan kitaorang. Aku tak mengharap lebih pada Ajik cuma aku mengharap pada Allah yang lebih memahami,aku kadang-kadang leka,lalai,lupa untuk semua benda yang aku ada. Ajik boleh ubah aku walaupun kadang-kadang aku rasa sedih,cemburu,marah,gembira alah senang cerita semua ada lah. Dia baik sebenarnya tapi aku ni yang terlalu byk berfikir,aku ni perempuan mmg patut aku fikir macam tu. Sebab sebelum kitaorang memulakan hubungan pun kitaorang kawan dulu sebelum itu. Itu yang aku takut terjadi dekat Ajik. Aku bukan nak mengongkong cuma nak mengingatkan dia agar aku ni selalu di dalam hati,sentiasa dia ingat itu je. Aku tak minta lebih pun dari dia. Walaupun kadang-kadang dia tak suka msg atau call since kitaorang dah masuk 2 bulan. Aku dah rasa lain dengan dia,aku taktahu sebab apa tapi takpe aku sabar. Aku cuba faham kenapa dia mcm tu tapi gaya dia buat aku tak boleh nak faham dia.

Dia kadang-kadang sweet,kadang-kadang menyakitkan! Tapi semua tu aku tak kesah. Tapi yang selalu aku kesah ialah kenapa aku selalu nak cemburu bila dia dengan org lain atau apa-apa je lah. Aku rasa itu mungkin apa yang dia rasa dulu. Phewwwww >.< Kau tahu,aku berlagak je mcm ok tp hati aku dah mula menangis dan akan menitis la air mata sedikit demi sedikit. Aku bukan apa,aku taknak berkongsi kasih sayang dgn org. Kau aku punya! Aku tak suka org lain sentuh benda yg aku paling syg kecuali aku benarkan. Aku cemburu,aku cuba pendam sbb aku nak kelihatan okay nak kelihatan seperti perempuan yang tiada perasaan tapi aku tak boleh. Aku terlalu sayang kau. Sejak kau mula abaikan aku,aku dah tak suka menangis tapi bila kita rapat dan kau buat sesuatu yg aku boleh rasa cemburu dan dari itu aku mesti rasa nak menangis! Lebih baik aku taktahu kau buat apa daripada aku tahu sebab itu menyakitkan. Menyakitkan sebab aku perempuan yg mempunyai perasaan yg kuat terhadap seseorang yg dia syg. Aku lemah kdg-kdg syg. Aku cuba nak ubah perangai aku,aku cuba setia dengan kau,aku cuba buang segala Ego aku. Aku buang semuanya sebab kau,sebab aku syg kau. Aku tak kesah org nak cakap apa kat aku tp bila melibatkan kau. Aku tak boleh diam,dia taktahu apa yg aku rasa dan dia tak boleh hukum kau sbb belum tentu kau yg salah. Aku sedar perempuan ni kadang-kadang mengada tak bertempat -.-

Tapi aku sedih,sedih,sedih bila kita akan mula renggang balik nanti. Aku tak minta kau jadi istimewa mcm org lain tapi cukuplah kau jadi diri kau bila dengan aku. Aku taknak tipu diri aku,aku taknak dibohong,,aku taknak rasa dicaci,aku taknak rasa dibenci semuanya aku taknak! Cukuplah bila kau berkata jujur,itu cukup untuk buat aku gembira. Kau tak tahu perasaan aku mcm mana bila kau selalu Caring dengan aku. Kau tak tahu betapa gembiranya aku bila dengan kau. Semuanya kau tak tahu. Aku rasa macam terlebih sayang kau,terlebih rindu kau,terlebih ingat kau,terlebih over dgn kau. Serius semua benda aku rasa masa ni,aku tak kuat. Aku lemah. Akak aku je yang tahu betapa lemahnya aku. Dia je yg tahu betapa kuat aku nak hadapi semua benda ni. Kau pernah cakap aku OBSESI dekat kau. Aku ingat lagi semua benda yg kau pernah cakap kat aku. Semuanya mendalam. Semuanya aku yang rasa. Apa salahnya aku buat macam tu? Kau pakwa aku,salah aku minta kau tanya khabar aku setiap hari walaupun bukan 24 jam? . Habis kalau bukan kau yg buat,kau nak siapa yg buat kat aku? Orang lain? Arghhhhhhhh -.-. 

Perjalanan kita masih panjang. Masih banyak yang perlu dibaiki,aku sedar selama ni aku banyak tunding jari dekat kau. Aku byk fikir buruk pasal kau. Sepatutnya aku percaya kau sebab aku sudah berani terima kau jadi pasangan hidup aku. Aku tak patut terlalu banyak fikir tapi tolong sentiasa jujur dengan aku. Kau jujur dengan aku,kau ada suka org lain ke selain aku?. Aku cuma nak tahu je,kalau takda alhamdulillah tp kalau ada tolong bagitahu. Tolong jgn tipu aku,aku taknak kau pendam perasaan syg kau kat org lain sbb kau tga couple dgn aku. Aku faham lelaki semua setia tapi ada segelintirnya semuanya perangai mcm Haremmmm ! Aku mungkin bodoh sebab fikir mcm tu tapi aku cuma nak tahu supaya tiada rahsia di antara kita walaupun kita bukan macam biasa. Aku tahu kau lain dari yang lain,kau tak suka menunjuk yg kau syg seseorg itu even org itu makwa kau sekalipun. Kau tahu Ajik,kau banyak ajar aku. Ajar agar tidak sakitkan hati org lain,ajar aku supaya sabar,ajar aku bagaimana merindui seseorang,ajar aku untuk menempuh segala rintangan dalam hubungan. Alhamdulillah ! Sampai sekarang aku masih percaya yang kau masih jodoh aku. 

Lepas kau baca ini,aku minta kau jangan fikir lain. Mungkin aku bukan sebaik ex-gf kau yang sebelum ini tapi aku cuba semampu aku untuk menjadi terbaik dan lebih baik dari org lain. In Shaa Allah. Aku tak berani lagi nak bergaduh dengan kau. Kau lelaki,ayat lelaki semua pedas. Aku tak sanggup nak telan sbb aku bkn perempuan yg kuat. Eh,aku lemah gila vavi arh. Sikit-sikit bila tersentuh nak nangis,bila rindu nak nangis,bila teringat nak nangis. Ohhhh ceweknya kau! Hahahaha xD . Nevermind la Ajik. Aku bangga jadi gf kau. Aku terharu sebab kita dah 5 bulan. Eh,mcm tak percaya je,macam tipu je,mcm kebetulan je. Hahahaha xD . Kau seorang je yang aku sayang+cinta Ajik. Tiada org lain. Aku minta kau percaya yg cinta aku dekat kau sgt mendalam jd jgn la pernah kau ragu cinta aku. Sebenarnya aku tak pernah tawar hati pun dengan kau,itu aku sengaja update sebab dengan itu je boleh buat kau update status memacam dan lepas tu kita okay. Aku buat semua tu sengaja dan mmg sengaja nak sakitkan hati kau. Aku jahat Ajik,siapa kata aku baik tu. Dia mmg org paling bodoh la --' . Aku minta maaf sebab buat kau mcm tu,aku buat mcm tu sbb aku syg kau. Aku nak kau sedar yg aku terlalu syg kau. Hanya ajal atau bukan takda jodoh je yg memisahkan kita. In Shaa Allah. 

Btw terima kasih kerana masih bertahan dengan aku sampai sekarang. Menahan dengan sikap aku yg kadang-kadang mungkin buat kau bosan atau apa-2 je lah. In Shaa Allah. Kita akan sentiasa bersama. I always be with you :). Rasanya semua yang aku pendam dah terkeluar kat situ. Aku harap kau tak pendam apa-apa kat aku. Aku takda niat nak buruk kan sesiapa sbb itu cuma luahan hati aku je. Aku sayang sangat dekat kau hazieq. Only you can make me smile,laugh,happy and that's all make my day perfect :) . Sekian terima kasih kerana sudi membaca. Tamat ♡

No comments: